Možno vám je čudné, prečo tanečné štúdio píše o joge. Z jednoduchého dôvodu – lebo joga nás baví a okrem toho si myslíme, že je skvelým kompenzačným pohybom pre kardio ako napríklad aj tanec. Keď sa venujete akejkoľvek aeróbnej činnosti alebo aj posilňovaniu, je fajn nájsť doplňujúce cvičenie, ktoré vám pomôže zlepšovať váš výkon.

Ak chcete už dlhšie začať robiť jogu, ste na správnej ceste a začína sa vám veľmi zaujímavá jazda. Všetko, čo ste si o joge predstavovali, bude zrazu inak. Na hodine nemeditujeme, veľa dýchame, ale aj veľa cvičíme. I zarytí odporcovia a skeptici sa na hodine pekne popasujú. Neveríte? Príďte nakuknúť aspoň medzi dvere.

Dopredu by som vám rada ako inštruktorka jogy povedala, že je to dlhá cesta, ktorá však stojí za to. Joga sa stala v posledných rokoch populárnym cvičením, avšak okrem
fyzickej aktivity trénujete spolu s telom aj myseľ. Na tento proces sa treba zodpovedne pripraviť a skúsiť to nevzdať v polovici cesty. Bola by to obrovská škoda. Oplatí sa vydržať. Na úplnom začiatku treba zvoliť správny postup. Základom je nájsť si správny druh jogy a cvičenie jogy aj doma. Nespoliehať sa, že jednotlivé ásany za vás odcvičí inštruktor alebo že bez praxe doma budete napredovať.

Aký typ jogy?

Je veľa druhov jogy a niektoré z nich nebudú správnou voľbou pre vašu osobnosť a fyzickú kondíciu. Urobte si pár minút  čas a spravte si prehľad. Tradičná joga je však len jedna. Má svoje zlaté pravidlá, ale neodkláňa sa od svojho pôvodu. Nejde o žiadne náboženstvo, čo zvykne ľuďom vŕtať v hlave. Zatiaľ čo sú k dispozícii mnohé skvelé knihy a videá o joge, neexistuje žiadna náhrada za učenie priamo od dobrého učiteľa. Kvôli možným zraneniam a nesprávnenej technike dychu neodporúčam učiť sa jogu z videí.

Zadovážte si oblečenie a podložku

V štúdiu podložky máme. Avšak vlastná nie je na škodu a pokiaľ sa joge budete venovať aj ďalej, doma ju budete potrebovať.

Väčšina druhov jogy si vyžaduje príjemné, vzdušné oblečenie. Uznávaný učiteľ jogy Jaroslav Pávek o oblečení hovorí: „Oblečenie je dôležité. Z princípu by malo byť oblečenie pevné okolo lona, čo drží pokope genitálie. Musíme sa spotiť. Ženy aj zahalené prsia, niečo, čo drží po
kope. Nie voľné veci. Stimulovať orgány a vytlačiť energiu hore.“Čo sa týka podložky na jogu, ideálne je používať koberček z prírodných materiálov. Položky na jogu vyrobené z PVC sú síce pohodlnejšie, ale s filozofiou jogy sa priveľmi nezhodujú. Videli ste už jogína v Indii praktizovať jogu na podložke z umelej hmoty? Ak však s jogou začínate, je lepšie robiť ju aj na takej, časom sa možno preorientujete. Podložky a koberčeky sú bežne dostupné v športových obchodoch aj na internete.

Správne návyky

Overte si, či robíte jednotlivé pozície správne. Nie všetko, čo je moderné a populárne, môže byť aj správne a hlavne bezpečné. Začnite postupne a pomaly. Nie je cieľom naučiť sa všetky jogové pozície naraz a rýchlo. Trpezlivosťou a pravidelnosťou zájdete ďalej. Nebojte sa pýtať a modifikovať pozície, ak ich neviete zvládnuť alebo nepoznáte ich správne technické prevedenie. Zo začiatku stačí, ak sa naučíte Pozdrav slnku a ten opakujete každý deň. Iba každodenné cvičenie, ideálne ráno, vás posunie ďalej. Postupne si budete pridávať pozície, ako vám bude radiť váš učiteľ, s ktorým by ste mali byť pravidelne v kontakte.

Nezabudnite, že nemôžete všetko vedieť hneď. Joga je skutočne pre všetkých bez rozdielu veku, či pohlavia. Ak máte nejaké zdravotné problémy, treba o nich povedať inštruktorovi, odporučí vám jednotlivé variácie pozícií a pomôže vám ich zvládnuť.

Tešíme sa vás, v rozvrhu nájde ranné aj večerné hodiny.

Pondelok a streda o 19:00

Utorok a štvrtok o 8:30

 

Adela ?